Najnowsze wpisy


witaminy
Blog

Aby widzieć lepiej – witamina A

Powszechnie znany jest wpływ witaminy A na wzrok, ponieważ dzięki niej w naszym organizmie tworzona jest rodopsyna, czyli światłoczuły barwnik znajdujący się w siatkówce, który umożliwia widzenie zmrokowe

Czytaj dalej ›

Blog

Witamina młodości

Naturalne źródła witaminy E to przede wszystkim oleje roślinne (szczególnie te tłoczone na zimno) – rzepakowy, kukurydziany, sojowy oraz słonecznikowy, a także orzechy laskowe, nasiona słonecznika, pestki dyni, migdały, natka pietruszki i papryka.

Czytaj dalej ›

witaminy
Blog

Zalety kwasu askorbinowego, czyli o witaminie C

Witamina C, czyli kwas askorbinowy, to związek o bardzo dużym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Odpowiada za procesy powstawania tkanki łącznej, bierze udział w metabolizowaniu lipidów oraz wytwarzaniu kolagenu, dzięki któremu następuje szybsze gojenie się ran i siniaków oraz zmniejsza się obfitość krwawień. Witamina C to również jeden z antyutleniaczy, czyli związków, które usuwają wolne rodniki przyczyniające się do rozwoju chorób nowotworowych oraz uszkadzające mózg. Wspomaga ona też wchłanianie żelaza i wapnia z pożywienia.

Czytaj dalej ›

witamina D
Blog

Podaruj mi trochę słońca, czyli o witaminie D

W ostatnich latach ukazało się wiele badań dotyczących witaminy D i jej roli w naszym organizmie. Od dawna wiedziano, że jest ona bardzo istotna w utrzymaniu zdrowych i silnych kości, ponieważ zwiększa wchłanianie wapnia i fosforu oraz zapobiega ich wydalaniu wraz z moczem. Dzięki temu przeciwdziała wystąpieniu krzywicy, zapewnia zdrowie zębów oraz wszystkich innych kości.

Czytaj dalej ›


preparaty ziołowe
Blog

Lecznicza moc ziół

Już od czasów starożytnych wykorzystywano zioła do leczenia rozmaitych dolegliwości. Z pokolenia na pokolenie przekazywano sobie wiedzę dotyczącą objawów występujących po spożyciu konkretnej rośliny. Zauważono przy tym, że zioła mogą mieć bardzo różne działanie – jedne leczą pewne schorzenia, inne wpływają bardzo negatywnie na zdrowie, a niektóre nawet wywołują śmierć.

Czytaj dalej ›

pierwiastek
Blog

Chrom – pierwiastek dla odchudzających się?

Chrom to pierwiastek, o którym ostatnio dużo się mówi, ponieważ jego odpowiednia dawka w diecie powoduje zmniejszenie ochoty na słodycze i hamuje nadmierny apetyt. Jest to jeden z mikroelementów istotnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Czytaj dalej ›

rola żelaza
Blog

Rola żelaza w organizmie człowieka

Żelazo jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla człowieka, ponieważ odgrywa główną rolę w transportowaniu tlenu we krwi i przenoszeniu go do wszystkich potrzebujących tkanek. Umożliwia również działanie enzymów tkankowych, wpływa na metabolizm cholesterolu oraz pomaga w neutralizacji szkodliwych substancji, jaka odbywa się w wątrobie. Pierwiastek ten działa również wspomagająco w pracy układu nerwowego oraz odpornościowego.

Czytaj dalej ›