- Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób prowadzenia sprzedaży wysyłkowej za pomocą strony apteki internetowej (zwanej dalej: „Stroną Internetową”) Apteka Codzienna ul. Pisarka 1C, 39-302 Mielec, której właścicielem jest Farmazona Sp. z o.o. Staroopatowska 22A/2 z siedzibą w Radomiu oraz określa zasady i warunki świadczenia nieodpłatnych usług.
- Farmazona Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Radomiu jest uprawniona do prowadzenia apteki ogólnodostępnej na podstawie zezwolenia nr FARZ-DA.8520.2303.2017, wydanego w dniu 22 lutego 2017 r., przez Podkarpacki Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Rzeszowie.
§ 1 Definicje
- Apteka – to placówka ochrony zdrowia publicznego w rozumieniu Prawa Farmaceutycznego prowadzona pod nazwą “Apteka Codzienna” przez Farmazona Sp. z o.o., z siedzibą w Radomiu, ul. Staroopatowska 22A/2, 26-600 Radom, wpisaną przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000533393, NIP: 9482601871; REGON 147420596, kapitał zakładowy w wysokości 5 000,00 zł, działająca na podstawie zezwolenia nr. FARZ-DA.8520.2303.2017, wydanego przez Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Rzeszowie, będąca usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Klient - oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
- Kupujący - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego również osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów w Aptece.
- Login - oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z hasłem do założenia Konta Klienta na Stronie Internetowej. Login jest tożsamy z właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.
- Operator płatności - osoba prawna, która zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 30 z późn. zm.), uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze instytucji płatniczej. Lista operatorów płatniczych, z których usługi można skorzystać za pośrednictwem Strony dostępna jest w zakładce https://www.aptekacodzienna.pl/metody-platnosci
- Polityka Cookies - dokument określający zasady wykorzystania plików cookies pod adresem https://aptekacodzienna.pl
- Polityka Prywatności - dokument określający zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych osób dokonujących zakupów w Aptece.
- Towar leczniczy - substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub podawana w celu postawienia diagnozy, lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne będąca Towarem.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca z uprawnieniami Klienta - osoba fizyczna zawierająca dokonująca czynności prawnej bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej czynności wynika, że nie posiada ona dla tej osoby zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin sprzedaży wysyłkowej - niniejszy Regulamin sprzedaży wysyłkowej określający zasady składania zamówień w Aptece, będący regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.).
- Sprzedawca – Farmazona Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Radomiu, ul. Staroopatowska 22A/2, 26-600 Radom, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000533393, NIP: 9482601871; REGON 147420596, kapitał zakładowy w wysokości 5 000,00 zł, będący jednocześnie właścicielem i administratorem Strony Internetowej Apteki.
- Sprzedaż wysyłkowa Towarów leczniczych - umowa sprzedaży Towarów leczniczych w rozumieniu art. 2 pkt. 37aa Prawa Farmaceutycznego z wyłączeniem Towarów leczniczych w rozumieniu art. 2 pkt. 37aa Prawa Farmaceutycznego z wyłączeniem Towarów leczniczych, których wydawanie ograniczone jest wiekiem pacjenta.
- Serwis lub Strona Internetowa - strona internetowa Apteki wraz z właściwymi podstronami dostępna pod adresem https://aptekacodzienna.pl
- Towar - Towar dostępny na Stronie Internetowej, w tym Towar leczniczy (z zastrzeżeniem § 2 ust. 7 Regulaminu), Wyrób medyczny oraz Towar inny niż powyżej wymieniony, mieszczący się w katalogu dozwolonego asortymentu aptecznego, Towar leczniczy oraz Wyrób medyczny, prezentowany na Stronie Internetowej Apteki, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych Towarów.
- Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi, lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Umowa sprzedaży - umowa zawarta w Serwisie, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem jest sprzedaż Towaru.
- Wyrób medyczny - wyrób w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 38 Ustawy o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1620 z późn. zm.).
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
- Wszelkie prawa do Serwisu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za uprzednią zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Serwisu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Serwisu w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub Towaru; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
- Niniejszy Regulamin sprzedaży wysyłkowej, wszelkie prawa i obowiązki z niego wynikające, a także powstałe w trakcie realizacji Zamówienia lub świadczenia usług, które podlegają prawu polskiemu.
- Apteka świadczy drogą elektroniczną usługi związane z wysyłkową sprzedażą Towarów, obsługą i udzielaniem informacji na temat zamówień złożonych w Aptece.
- Złożenie Zamówienia na Towary odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu sprzedaży wysyłkowej o treści obowiązującej odpowiednio na dzień złożenia Zamówienia i zaakceptowania przez Kupującego w trakcie dokonywania Zamówienia oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Asortyment Towarów leczniczych dostępny za pośrednictwem Strony nie obejmuje Towarów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza oraz Towarów leczniczych dostępnych bez recepty, których wydawanie ograniczone jest wiekiem pacjenta.
- Wszystkie Towary oferowane przez Aptekę są nowe i nie mają wad fizycznych lub prawnych. Są one również legalnie dostępne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub decyzjami właściwych organów administracyjnych. Wszystkie Towary są nabyte od autoryzowanych podmiotów zgodnie z przepisami prawa i przechowywane w zgodzie z odpowiednimi wymogami prawnymi. Towary, które są w uszkodzonym opakowaniu i zostały przecenione, są oznaczone stosowną adnotacją na stronie internetowej apteki.
- Apteka nie prowadzi obrotu hurtowego Towarami leczniczymi w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 686), ani nie zbywa Towarów leczniczych podmiotom będącym uczestnikami tego obrotu, w tym w szczególności innym aptekom ogólnodostępnym, punktom aptecznym, hurtowniom farmaceutycznym.
- Za zamówione w Aptece Towary i przesyłkę można zapłacić w sposób opisany na Stronie Internetowej Apteki w zakładce „Metody płatności” oraz w niniejszym Regulaminie sprzedaży wysyłkowej.
- Informacje dotyczące Towarów publikowane na Stronie Internetowej Apteki, mają charakter wyłącznie informacyjny i identyfikacyjny. Kupujący powinien zapoznać się z instrukcją obsługi lub ulotką dołączoną do zakupionego Towaru. Przed rozpoczęciem leczenia, terapii lub użyciem konkretnego Towaru leczniczego, konieczne jest skonsultowanie się z lekarzem lub farmaceutą oraz zapoznanie się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, która zawiera informacje na temat wskazań i przeciwwskazań, dawkowania, działań niepożądanych oraz sposobu stosowania Towaru leczniczego.
- Ceny Towarów uwidocznione na Stronie Internetowej Apteki podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy Towarów.
- Ceny Towarów zamieszczone w Serwisie mogą różnić się od cen Towarów dostępnych w stacjonarnych aptekach ogólnodostępnych Sprzedawcy.
- Apteka zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności i dostawy poprzez nieudostępnianie części z opcji dla wybranych towarów, grup asortymentowych lub zamówień o określonym poziomie wartości.
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Strony Internetowej Apteki było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Apteki to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer 11 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub Opera 95 lub Safari 11 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
- Każdy Kupujący powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz aktywnym numerem telefonu.
- Każdy Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za to, że podane przez niego dane są zgodne ze stanem faktycznym. Podanie nieprawdziwych lub nieprawidłowych danych może uniemożliwić korzystanie ze świadczonych przez Aptekę usług.
- Apteka nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za problemy bądź ograniczenia techniczne urządzeń, w szczególności sprzętu komputerowego, z których korzysta Kupujący albo problemy bądź ograniczenia techniczne usług świadczonych przez osoby trzecie, takich jak usługi zapewniania dostępu do Internetu.
- Apteka ma prawo zablokować lub czasowo zawiesić dostęp do świadczonych przez nią usług ze względów bezpieczeństwa oraz innych niezależnych od Apteki przyczyn, oraz w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych, modyfikacji Strony Internetowej Apteki lub danej usługi.
- Wraz z zwarciem umowy sprzedaży Kupujący oświadcza, iż nie prowadzi działalności uprawniającej do obrotu Towarami leczniczymi oraz że Towary lecznicze zostały zakupione jedynie do użytku własnego Kupującego i nie będą podlegały dalszej odsprzedaży.
- Punkt kontaktowy ds. bezpieczeństwa Towarów. Wszelkie zgłoszenia dotyczące bezpieczeństwa Towarów, podejrzenia niezgodności z wymogami bezpieczeństwa lub wystąpienia ryzyka związanego z użytkowaniem Towaru należy kierować na adres e-mail: [email protected]
§ 3 Składanie i realizacja Zamówienia
- Celem złożenia Zamówienia na Towary oferowane przez Aptekę Kupujący zobowiązany jest wypełnić elektroniczny formularz Zamówienia udostępniony przez Aptekę na Stronie Internetowej Apteki.
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Apteki nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Serwis umożliwia Sprzedającemu prezentację Towarów i ich cen oraz zapraszanie Klientów do zawierania Umów sprzedaży.
- Warunkiem przyjęcia Zamówienia do realizacji jest podanie przez Kupującego wszystkich informacji niezbędnych do jego realizacji, tj.:
-
- imię i nazwisko (nazwa) Kupującego, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, a także wybranie preferowanego sposobu płatności i sposobu dostawy;
- imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy zamówionych Towarów, adres, numer telefonu kontaktowego, jeśli nie są zgodne z danymi Kupującego;
- nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać oraz ilość zamawianych Towarów.
- Apteka oświadcza, iż w związku z nieprawidłowo złożonym Zamówieniem kontaktuje się z Kupującym lub wskazanym odbiorcą Zamówienia wykorzystując pocztę elektroniczną bądź telefonicznie.
- Po złożeniu Zamówienia na Stronie Internetowej Apteki, Apteka niezwłocznie potwierdza rejestrację Zamówienia poprzez wysyłkę wiadomości e-mail Kupującemu, która zawiera:
-
- numer Zamówienia;
- podsumowanie Zamówienia, wybraną przez Kupującego formę dostawy i jej koszt, łączną cenę całego Zamówienia, dane osobowe Kupującego, dane wysyłkowe oraz dane do faktury (opcjonalnie);
- dane dotyczące zamawianych Towarów (nazwę, wielkość opakowania, liczbę opakowań) i cenę każdego Towaru.
Potwierdzenie rejestracji Zamówienia jest wysyłane automatycznie i stanowi jedynie potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę zamówienia Klienta (oferty) i nie skutkuje jeszcze zawarciem Umowy sprzedaży.
7. Po weryfikacji zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji i kompletacji zamówienia. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży
8. Kupujący, który składa Zamówienie z obowiązkiem zapłaty, powinien dokonać zapłaty za zamówione w Aptece Towary oraz dostawę w terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia Zamówienia, za wyjątkiem Zamówień z opcją płatności „za pobraniem”, w przypadku których płatność następuje w momencie dostawy.
9. Kupujący może również otrzymać na podany przez niego adres e-mail ankietę oceny satysfakcji, umożliwiającą Kupującemu wyrażenie opinii na temat procesu składania i realizacji zamówień w Aptece.
10. Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia w następujących przypadkach:
-
-
- formularz Zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji danych;
- Towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie RP po złożeniu Zamówienia przez Klienta;
- istnieje podejrzenie, że wydanie zamówionych Towarów może zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta;
- zrealizowanie Zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
11. O odmowie realizacji Zamówienia Apteka informuje Klienta w terminie 10 dni roboczych od dnia potwierdzenia rejestracji Zamówienia poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail lub telefonicznie.
12. W przypadku przewidzianej w ust. 8 powyżej odmowy przez Aptekę realizacji Zamówienia, Apteka zwróci Kupującemu uiszczoną przez niego cenę Towaru wraz z poniesionymi przez Kupującego kosztami dostawy.
13. Przygotowanie Zamówienia i wysyłka Towarów następuje nie później niż w ciągu 20 (dwudziestu) dni roboczych licząc od:
-
-
- zaksięgowania wpłaty za Zamówienie, dokonanej za pośrednictwem operatora płatności;
- złożenia Zamówienia – w przypadku wyboru płatności gotówką lub kartą płatniczą „za pobraniem”.
14. Zawarcie umowy sprzedaży z Apteką i akceptacja postanowień Regulaminu sprzedaży wysyłkowej oznacza wyrażenie zgody na wystawienie i udostępnienie Kupującemu faktur oraz faktur korygujących w formie elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.). Wyrażenie zgody na udostępnianie faktur w formie elektronicznej jest równoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktur w wersji papierowej.
15. Apteka wystawia fakturę elektroniczną w momencie wysyłki całego Zamówienia z magazynu Apteki. Faktura w formacie PDF lub link do jej pobrania zostanie wysłany Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia. Wysłanie przez Aptekę na e-mail Kupującego pliku faktury lub faktury korygującej w formacie PDF jest jednoznaczne z odbiorem tych dokumentów przez Kupującego.
§ 4 Płatność
- Kupujący dokonuje płatności za zamówione Towary przelewem bankowym, kartą płatniczą za pośrednictwem systemu płatności przelewy24 lub płatnością odroczoną za pośrednictwem systemu płatności internetowych dostarczonych przez Operatora Płatności.
- W przypadku wyboru opcji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej do wartości Zamówienia doliczany jest koszt dostawy według cennika umieszczonego w zakładce „Dostawa”, który Kupujący zobowiązany jest pokryć, zgodnie z ust. 1 powyżej.
- W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w §3 ust. 5 Sprzedawca anuluje Zamówienie Kupującego.
§ 5 Dostawa towarów
- Apteka zobowiązana jest dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży zgodny z Umową Sprzedaży.
- Apteka realizuje Zamówienia wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- W odniesieniu do Towarów leczniczych dostawa realizowana jest z uwzględnieniem wymogów określonych przepisami regulującymi warunki wysyłkowej sprzedaży Towarów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza.
- Termin dostawy Zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej może się różnić w zależności od wybranej firmy kurierskiej. Aktualne czasy dostawy wszystkich dostępnych firm kurierskich są opisane w zakładce "Dostawa". Apteka nie odpowiada za opóźnienie spowodowane bezpośrednio przez przewoźnika.
- Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionych Towarów.
- W przypadku, gdy przesyłka zawierająca zamówione Towary nie może zostać poprawnie i terminowo doręczona z przyczyn obciążających Klienta (np. błędny adres, odmowa przyjęcia), Apteka zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta kosztami przesyłki zwrotnej zgodnie z aktualnym cennikiem umieszczonym na Stronie Internetowej Apteki w zakładce: „Dostawa”, chyba że nieodebranie przesyłki przez Klienta nastąpiło z powodu okoliczności, za które Klient nie ponosi winy.
- Przed odbiorem przesyłki od firmy kurierskiej Kupujący zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan opakowania i taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy przesyłka nosi znamiona uszkodzenia należy odmówić przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktować się z Apteką za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie w celu poinformowania o uszkodzonej przesyłce.
- Towary lecznicze objęte Zamówieniem będą oznaczone trwale przymocowaną etykietą, która będzie zawierała pieczątkę placówki (Apteki), numer Zamówienia, dane odbiorcy, informacje dotyczące warunków transportu oraz numer telefonu kontaktowego placówki. Apteka umożliwi Klientowi skontaktowanie się telefonicznie oraz za pomocą komunikatorów internetowych w celu uzyskania informacji na temat jakości i bezpieczeństwa stosowania Towarów pod podanym numerem telefonu kontaktowego. Możliwość kontaktu telefonicznego będzie dostępna w godzinach określonych na stronie internetowej apteki w zakładce „Kontakt”.
- Jeśli Kupujący odmówi przyjęcia przesyłki ze względu na uszkodzenie opakowania, po otrzymaniu takiej informacji od Kupującego, Apteka podejmie decyzję na wybór Kupującego i dokona jednego z dwóch działań: ponownie wyśle zamówione pełnowartościowe Towary Kupującemu lub zwróci Kupującemu wartość Zamówienia oraz koszty dostawy, które poniósł Kupujący.
- W przypadku zaginięcia przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej i otrzymania od Kupującego informacji o niedoręczeniu zamówionego towaru Apteka zwraca Kupującemu uiszczone przez niego kwoty w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania informacji o niedoręczeniu towaru.
- Kupujący zobowiązany jest do nieodbierania przesyłki z Zamówieniem w momencie zatwierdzenia przez aptekę wniosku Kupującego dotyczącego zwrotu wpłaty za Zamówienie spowodowanego opóźnieniem przewoźnika.
§ 6 Reklamacje
- Apteka jest zobowiązana do sprzedaży i dostarczania Towarów zgodnych z Umową Sprzedaży.
- Apteka nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
- W przypadku zgłoszenia reklamacji stosuje się procedurę opisaną w niniejszym ustępie, oraz ust. 7 poniżej. W takim postępowaniu reklamacyjnym dotyczącym Klienta stosuje się przepisy art. 43a i następne ustawy o prawach Klienta:
-
- apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy. Apteka nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży określonego w zdaniu poprzednim, jeżeli brak ten podstępnie zataiła;
- jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Apteka może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Apteka może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Apteki. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Apteki, może ona odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
- apteka dokonuje naprawy lub wymiany w czasie 14 dni roboczych od chwili, w której został on poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył;
- koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka, która odbiera od Klienta Towar na koszt Sprzedawcy. Sposób udostępnienia reklamowanego Towaru Aptece zostanie uzgodniony pomiędzy stronami w korespondencji mailowej;
- jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: (i) Apteka odmówiła lub nie doprowadziła Towaru do zgodności z umową, (ii) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Apteka próbowała doprowadzić Towar do zgodności z umową; (iii) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany (iv) z oświadczenia Apteki lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ona Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
- apteka zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania;
- apteka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Reklamowane towary należy dostarczyć do Apteki wraz z wypełnionym „Zgłoszeniem reklamacyjnym”. Prosimy o opatrzenie przesyłki z reklamowanymi towarami informacją: „Reklamacja Towaru”. Reklamowane towary należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres: Farmazona Sp. z o.o., Apteka Codzienna, ul. Pisarka 1C, 39-302 Mielec. Apteka nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- Reklamacja winna zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Towar, tj. numer Zamówienia, datę zakupu Towaru, imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta.
- Apteka dokona rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, w formie pisemnej bądź elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres/adres e-mail.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Apteka ponownie przesyła, na swój koszt, prawidłowe Towary bądź zwraca cenę sprzedaży Towarów (całą w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, bądź część w przypadku obniżenia ceny Towaru). Jeżeli Klient przesłał Towar do Apteki w inny sposób niż za pośrednictwem kuriera wskazanego i opłaconego przez Aptekę, Apteka zwraca Klientowi koszty przesyłki reklamacyjnej na rachunek bankowy.
- W przypadku Towarów innych niż Towary lecznicze, objętych gwarancją, uprawnienia z tego tytułu można wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Gwarancja na sprzedany Towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta z tytułu rękojmi Apteki za niezgodność Towaru z umową.
- W przypadku odrzucenia reklamacji przez Aptekę, osoba, która wniosła reklamację, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Radomiu, ul. Żeromskiego 53, 26-600 Radom.
§ 7 Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
- Z zastrzeżeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Klient, który zawarł Umowę Sprzedaży, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego Towaru lub w terminie 30 dni od dnia złożenia Zamówienia. Celem uniknięcia wszelkich wątpliwości, Apteka informuje, że prawo do odstąpienia nie przysługuje od Umowy Sprzedaży Towaru leczniczego, wyrobu medycznego oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego.
- Zgodnie z art. 96 ust. 7 i 8 ustawy – Prawo farmaceutyczne Dz. U. z 2024 r. poz. 686 produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki, co do zasady, nie podlegają zwrotowi. Wyjątek stanowią Towary lecznicze i Wyroby medyczne, które są obarczone wadą jakościową lub zostały niewłaściwie wydane oraz sfałszowane Towary lecznicze.
- W wykonaniu obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 12 ust. 1 pkt 12 Ustawy o Prawach Klienta, Apteka informuje, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
-
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed jego upływem na adres Apteki: Apteka Codzienna, ul. Pisarka 1C, 39-302 Mielec lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e–mail: [email protected].
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towarów niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, na adres: Apteka Codzienna, ul. Pisarka 1C, 39-302 Mielec.
- Zwracane towary należy odesłać do Apteki wraz z kartą gwarancyjną (dla towarów, na które udzielono gwarancji) oraz oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Prosimy o opisanie kartonu informacją „Zwrot towaru”.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z Towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę, Apteka nie jest obowiązana do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku terminowego odstąpienia od umowy oraz terminowego odesłania zwracanego Zamówienia do Apteki, Apteka zobowiązana jest do zwrotu dokonanych przez Klienta płatności, tj. ceny Towaru oraz kosztów dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę), niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Apteka dokonuje zwrotu wyżej wskazanych płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności dokonanej za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24 Apteka dokonuje zwrotu płatności otrzymanej od Klienta na rachunek bankowy Klienta.
- Apteka może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 8 Gwarancja
- Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Apteki.
§ 9 Usługi nieodpłatne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów drogą elektroniczną następujące usługi nieodpłatne:
-
- formularz kontaktowy;
- Konto;
- newsletter.
- Usługi wskazane w §9 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Apteki wiadomości do Sprzedawcy.
- Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
- Usługa Prowadzenie Konta dostępna jest po dokonaniu rejestracji na zasadach opisanych w § 10 Regulaminu i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Serwisu, umożliwiającego Klientowi modyfikowanie danych, podanych podczas rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz dostęp do historii zamówień już zrealizowanych.
- Klient, który dokonał rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta, które zostanie usunięte do 10 dni roboczych od dnia zgłoszenia żądania.
- Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki. Po przesłaniu wypełnionego formularza Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w przesłanym formularzu potwierdzenie przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
- Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych Towarach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola.
- Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. inną niż Umowę sprzedaży) w każdym czasie i bez podania przyczyn.
- Klient, który dokonał rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość.
§ 10 Rejestracja
- W celu utworzenia Konta, Klient musi dokonać rejestracji.
- Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Serwisie.
- W celu rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony w Serwisie i przesłać go drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji w formularzu rejestracyjnym. Podczas rejestracji Klient ustala hasło.
- Ukończenie Rejestracji nie jest możliwe bez akceptacji Regulaminu.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji . Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenie Konta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Każdemu Kupującemu przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Klientów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Klientów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Klientów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§ 12 Ochrona danych
- Apteka gwarantuje ochronę danych osobowych Kupujących oraz fakt przetwarzania ich zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego ochrony prywatności osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz swobodnego przepływu takich danych, oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych są dostępne w Polityce Prywatności.
- Apteka jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ceneo.pl Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Legnickiej 48A, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000634928, kapitał zakładowy: 5 000 000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-781, REGON 365338986, oraz uczestnikiem programu „Wiarygodne Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-672), ul. Domaniewska 49, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000420780, NIP: 5272677009, kapitał zakładowy: 106.000,00 zł, polegających na przesyłaniu odpowiednio przez Ceneo.pl Sp. z o.o. i Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. – po uzyskaniu zgody Kupującego, o której mowa w ust. 3 poniżej – do Kupujących za pośrednictwem poczty elektronicznej, ankiet służących uzyskaniu od Kupującego opinii na temat dokonanej w Aptece transakcji oraz zakupionego Towaru, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl i Opineo.pl opinii wyrażonych przez Kupujących w rezultacie otrzymania ankiet.
- Kupujący dokonujący zakupu w Aptece może dobrowolnie wyrazić zgodę na przekazanie jego danych osobowych, w tym adresu e-mail do Ceneo.pl Sp. z o.o. i Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. oraz na przetwarzanie przez Ceneo.pl Sp. z o.o. i Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. jego danych osobowych – wyłącznie w celu wypełnienia ankiety wskazanej w ust. 2.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich osób korzystających ze Strony Internetowej Apteki oraz Kupujących Apteka podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Konsumentów stosuje się również do Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumenta.
- Regulamin może zostać zmieniony w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu;
- wykonania prawomocnych wyroków lub decyzji administracyjnych mających wpływ na treść Regulaminu;
- zmiany zasad i zakresu korzystania z usług dostępnych w Serwisie;
- rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Serwisu,
- zapobiegania naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałania nadużyciom,
- usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu,
- konieczność dostosowania wymogów technicznych wskazanych w Regulaminie do aktualnych standardów.
- Do zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.
- Sprzedawca poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu za pomocą wiadomości elektronicznej zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu.
- W przypadku braku akceptacji przez Klienta nowej treści Regulaminu, Klient może rozwiązać umową o świadczenie drogą elektroniczną zgodnie z § 9 ust. 10-11 Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu zostanie również opublikowana w Serwisie.
- Zmiany Regulaminu o charakterze redakcyjnym, bez wpływu na prawa i obowiązki Klienta lub Sprzedawcy, mogą być notyfikowane jedynie poprzez publikację nowej treści Regulaminu w Serwisie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.12.2024.