Spakujemy zamówienie w ciągu 24h 🚚

  Szybka dostawa z DHL & InPost

0

Kategorie


Ulubione


Zdrowie w ciąży

Znalezione produkty: 80
1

1 - 24 z 80 produktów

1
2 3
...
4

Zdrowie w ciąży – preparaty dla przyszłych mam

Ciąża to niezwykły etap w życiu, który wymaga szczególnej troski o zdrowie przyszłej mamy i jej nienarodzonego dziecka. Aby cieszyć się spokojnymi chwilami oczekiwania na maluszka, zadbaj o odporność w ciąży i kompleksowe wsparcie dla organizmu, stosując sprawdzone i bezpieczne preparaty.

Zdrowie przyszłej mamy – dbaj o siebie kompleksowo

Gdy kobieta spodziewa się przyjścia na świat małego człowieczka, dbałość o jej zdrowie staje się priorytetem. To czas, w którym odpowiada już nie tylko za siebie, ale także za rosnące w jej ciele życie. Jeśli znajdujesz się na tym etapie i zastanawiasz się, jakie podjąć kroki, zwróć szczególną uwagę na kilka istotnych obszarów, dzięki czemu kompleksowo zadbasz o siebie i malucha.

  • Dbaj o odporność organizmu – odporność w ciąży jest niezwykle ważna, ponieważ organizm przyszłej mamy musi chronić się przed infekcjami, aby zapewnić bezpieczne warunki dla rozwoju dziecka. Późniejsza walka z infekcjami jest trudna, bo możliwości leczenia objawów są ograniczone.
  • Przyjmuj odpowiednie dawki witamin i minerałów – witaminy prenatalne są nieodłącznym elementem zdrowej ciąży. Dostarczają niezbędnych składników odżywczych, które wspierają rozwijający się organizm dziecka.
  • Zadbaj o zdrowy układ moczowy w ciąży – dzięki temu zapewniasz sobie komfort i unikasz ewentualnych komplikacji podczas ciąży.
  • Zatroszcz się o laktację – dzięki odżywczemu pokarmowi będziesz w stanie karmić swoje dziecko piersią przez wiele miesięcy.

Bezpieczne sposoby na odporność w ciąży

Aby wzmocnić odporność i zdrowie przyszłej mamy, warto rozważyć suplementację preparatami, które są bezpieczne i jednocześnie sprawdzone pod kątem skuteczności. Dzięki temu można zapewnić odpowiednie wsparcie organizmowi, minimalizując ryzyko wystąpienia niedoborów składników odżywczych w tym ważnym okresie życia. Co powinno znaleźć się w preparatach na odporność w ciąży?

  • Witamina C jest silnym antyoksydantem, który pomaga w zwalczaniu wolnych rodników i wzmacnia układ odpornościowy. Szukając naturalnych źródeł tej witaminy, rozważ suplementy zawierające acerolę.
  • Witamina D jest niezbędna do wchłaniania wapnia i fosforu, co jest istotne dla rozwoju zdrowych kości i zębów. Ponadto wpływa na funkcjonowanie układu immunologicznego, poprawiając zdolność organizmu do obrony przed infekcjami.
  • Kwasy Omega-3 – dzięki właściwościom przeciwzapalnym są pomocne w walce z infekcjami i wspierają układ odpornościowy.
  • Cynk – to minerał niezbędny do produkcji przeciwciał, który bierze udział w procesach zapalnych organizmu.
  • Allicyna – substancja, której źródłem jest czosnek, wykazuje właściwości przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe.
  • Imbir – to źródło licznych biologicznie aktywnych substancji, które stymulują funkcjonowanie układu odpornościowego, wykazują właściwości przeciwzapalne i hamują rozwój bakterii. Co więcej, imbir stosowany jest w łagodzeniu porannych mdłości u przyszłych mam.
  • Probiotyki – wpływają na zdrowie jelit poprzez przywracanie i utrzymanie zrównoważonej mikroflory jelitowej.

Choroby intymne w ciąży – jak sobie z nimi radzić?

Ciąża, mimo całego swojego uroku, wiąże się także z pewnymi wyzwaniami zdrowotnymi, w tym dolegliwościami ze strony układu moczowo-płciowego. Choroby intymne w ciąży mogą pojawić się nieoczekiwanie, niezależnie od tego, ile wysiłku wkładasz w codzienną higienę miejsc intymnych, ponieważ kobieta w ciąży jest szczególnie na nie narażona. Aby w porę rozpoznać schorzenia układu moczowo-płciowego, dowiedz się, jakie istnieją możliwe zagrożenia.

  • Infekcje dróg moczowych – ciąża zwiększa ryzyko wystąpienia infekcji dróg moczowych, które mogą powodować bolesne oddawanie moczu, pieczenie, ból w dolnej części brzucha oraz gorączkę.
  • Grzybice pochwy – wzrost poziomu hormonów w ciąży może predysponować do wystąpienia grzybicy pochwy, co objawia się świądem, pieczeniem oraz nieprzyjemnymi wydzielinami.
  • Zapalenie sromu – to stan zapalny powstający wskutek między innymi wirusów i bakterii, który może powodować ból, obrzęk i pieczenie miejsc intymnych.
  • Hemoroidy – mogą pojawić się w wyniku zwiększonego ciśnienia w obrębie miednicy, co jest częstym zjawiskiem w ciąży. Objawiają się bólem, swędzeniem i czasami krwawieniem.

Jak dbać o zdrowy układ moczowy w ciąży?

Intymne zdrowie przyszłej mamy wymaga uwagi i czasu. Warto jednak poświęcić kilka chwil każdego dnia, aby zadbać o zdrowy układ moczowy w ciąży, unikając przykrych konsekwencji schorzeń dotykających te obszary. Zacznij od małych zmian, takich jak odpowiednio dobrane kosmetyki. Pamiętaj, aby stosować preparaty hipoalergiczne, najlepiej pozbawione dodatkowych substancji zapachowych. Płyny i żele do higieny intymnej dedykowane przyszłym matkom wykazują właściwości myjące, pielęgnujące oraz ochronne.  Właściwy kosmetyk powinien do higieny mieć pH na poziomie 5,5. Pamiętaj o noszeniu bawełnianej bielizny i zapewnieniu okolicom intymnym odpowiedniej cyrkulacji powietrza. Wymień ulubione pachnące płyny i proszki do prania na środki hipoalergiczne, które nie podrażnią wrażliwej skóry. Wreszcie unikaj miejsc takich jak baseny czy jacuzzi w warunkach komercyjnych.

Ryzyko choroby intymnej w ciąży zminimalizujesz także poprzez przyjmowanie probiotyków. W aptece internetowej znajdziesz szeroki wybór probiotyków ginekologicznych do stosowania doustnego, które dla kobiet w ciąży są najbardziej rekomendowane. Dzięki regularnemu stosowaniu tych produktów utrzymasz florę bakteryjną okolic intymnych na odpowiednim poziomie. Doustne probiotyki ginekologiczne można bezpiecznie przyjmować przez cały okres ciąży, a także po jej rozwiązaniu.

Witaminy i minerały dla ciężarnych

Podczas trwania ciąży zdrowie przyszłej mamy jest niemal najważniejsze. To od niego zależy rozwój malucha. Nieodłączną częścią dbania o zdrowie w ciąży jest suplementacja witamin prenatalnych. Są one niezbędne na poszczególnych etapach ciąży. Jakie witaminy i minerały dla ciężarnych są szczególnie pożądane w każdym trymestrze?

Pierwszy trymestr ciąży:

  • kwas foliowy – pomaga w zapobieganiu wadom cewy nerwowej u rozwijającego się dziecka;
  • witamina D – wspiera rozwój układu kostnego i odporności u matki i dziecka;
  • witamina C – pomaga we wchłanianiu żelaza i utrzymaniu zdrowego układu immunologicznego;
  • żelazo – jest niezbędne do produkcji hemoglobiny i transportu tlenu, szczególnie ważne w okresie wzmożonego zapotrzebowania na krew;
  • wapń – wspiera rozwijający się układ kostny dziecka.

Drugi trymestr ciąży:

  • witamina A – wpływa na rozwój narządów dziecka, szczególnie oczu,
  • witamina E – pomaga w ochronie tkanek przed uszkodzeniami,
  • witamina K – wspomaga prawidłowe krzepnięcie krwi u matki i dziecka,
  • magnez – wspiera pracę mięśni i funkcjonowanie układu nerwowego,
  • jod – od drugiego trymetru ciąży jest szczególnie ważny do produkcji hormonów tarczycy i zapewnienia odpowiedniej pracy tego narządu,
  • cynk – wpływa na wzrost i rozwój dziecka oraz odgrywa rolę w produkcji białek.

Trzeci trymestr ciąży:

  • witamina B6 – pomaga w utrzymaniu równowagi hormonalnej i może łagodzić mdłości ciążowe,
  • kwas dokozaheksaenowy (DHA) – wpływa na rozwój mózgu i narządów wzroku u rozwijającego się dziecka,
  • wapń – kontynuuje wspieranie zdrowego układu kostnego dziecka,
  • magnez – nadal jest istotny dla funkcji mięśni i nerwów u matki,
  • żelazo – pomaga w zapobieganiu niedokrwistości u matki i dziecka.

Kwas foliowy w ciąży – dlaczego jest tak ważny?

Kwas foliowy, znany również jako witamina B9, jest jednym z najważniejszych składników odżywczych, które wpływają na zdrowie ciężarnej kobiety oraz rozwijającego się dziecka. Jest to związane ze znacznym zapotrzebowaniem organizmu na ten składnik w trakcie ciąży, co wynika z zachodzących w organizmie procesów podziału komórkowego. Dlaczego kwas foliowy jest tak istotny w okresie ciąży?

  • Zapobieganie wadom cewy nerwowej – kwas foliowy wpływa na proces zamknięcia cewy nerwowej u rozwijającego się dziecka, co odbywa się na bardzo wczesnym etapie ciąży. Często, zanim wiele kobiet zda sobie sprawę z faktu, że są w ciąży. Niedobór kwasu foliowego może prowadzić do wad cewy nerwowej, takich jak rozszczep kręgosłupa.
  • Wzrost produkcji krwi – w trakcie ciąży zapotrzebowanie na czerwone krwinki wzrasta, co wymaga większej ilości kwasu foliowego, ponieważ pomaga on w produkcji hemoglobiny, która transportuje tlen do organizmu matki i dziecka.
  • Rozwój układu nerwowego – kwas foliowy wpływa na układ nerwowy dziecka.

Laktacja – jak zwiększyć swoje szanse na karmienie piersią?

Laktacja to naturalny proces, w którym organizm matki produkuje mleko, aby żywić swoje nowo narodzone dziecko. Kobieta w ciąży dzięki temu wyjątkowemu doświadczeniu umacnia także swoją więź z dzieckiem. Mleko jest idealnym źródłem pożywienia dla noworodka, ponieważ zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze i przeciwciała, które wzmacniają jego układ odpornościowy. Jak zatem zadbać o niezakłóconą laktację? W Aptece Codziennej możesz znaleźć specjalnie skomponowane herbatki na laktację, które zawierają w składzie naturalne składniki, takie jak koper włoski, kminek czy mięta pieprzowa. Z kolei produkty bazujące na słodzie jęczmiennym zawierają nie tylko w składniki odżywcze, takie jak białko czy błonnik, ale również często wzbogacone są o witaminy z grupy B.

Zdrowie ciężarnej kobiety – jak o nie zadbać na co dzień?

Zdrowie ciężarnej kobiety jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego rozwoju dziecka i komfortu przyszłej mamy. Aby zadbać o nie kompleksowo, stosuj się do poniższych rekomendacji:

  • Zadbaj o dietę – sięgaj po produkty bogate w białko, błonnik, witaminy i minerały. Unikaj niezdrowych przekąsek i jedz regularne, zrównoważone posiłki.
  • Bądź aktywna – ćwiczenia poprawiają krążenie, redukują ból pleców, a także pomagają w utrzymaniu zdrowej wagi.
  • Włącz suplementację – uzupełnij dietę w witaminy i minerały dla ciężarnych, aby mieć pewność, że dostarczasz sobie i swojemu dziecku wszystkiego, co potrzeba do prawidłowego rozwoju.
  • Odpoczywaj – sen i odpoczynek mają ogromne znaczenie. Ciąża może powodować zmęczenie, dlatego warto pozwól sobie na regularny sen i regenerację.
  • Regularne kontrole lekarskie – wizyty u lekarza lub położnej to okazja do monitorowania postępów ciąży, sprawdzenia zdrowia matki i dziecka oraz uzyskania porad dotyczących zdrowego stylu życia.

Strona korzysta z plików cookies, dzięki temu działa poprawnie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.